🖥️Jak dobrze prezentować się na spotkaniu online
- Martyna Goździuk
- 24 mar
- 2 minut(y) czytania
Od 2020 roku spotkania online stały się naszą codziennością. Nadal jednak wiele osób nie przykłada wagi do tego jak się prezentuje online, a przecież pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie. Szczególnie jeśli występujesz w roli sprzedawcy.

Spotkanie online to nasza nowa rzeczywistość. Przyzwyczailiśmy się do tej formy interakcji. Warto zadbać o kilka ważnych elementów, żeby nauczyć się jak dobrze prezentować się na spotkaniu online i zrobić dobre pierwsze wrażenie.
Zostawiam 5 prostych porad jak dobrze prezentować się na spotkaniu online:
1 – Pozycja kamery
Spotkanie online to dla naszego mózgu fizyczne spotkanie z drugą osobą. Siadamy z rozmówą przy stole i taką pozycję powinniśmy starać się odzwierciedlić przed kamerą. Pamiętaj więc żeby obiektyw był na wysokości twoich oczu. Twój rozmówca ma Cię widzieć tak, jakby siedział z Tobą przy stole.
Jeśli korzystasz z lapotopa, zadbaj o podniesienie pozycji komputera. Do tego służą specjalne podstawki, ale jeśli takiej nie posiadasz możesz skorzystać chociażby ze stosu większych książek.

2 – Światło
Im więcej tym lepiej. Korzystaj ze światła dziennego lub doposaż swoje miejsce pracy w dodatkowe specjalne oświetlenie.
Jeśli nie korzystasz z dodatkowego oświetlenia, usiądź przodem do okna zasłoniętego firanką, która lekko rozproszy światło i sprawi, że będzie zmiękoczone.
Nie siadaj tyłem do okna, ponieważ twoje tło będzie prześwietlone, a twoja postać ciemna i niewidoczna.

3 – Sprawdź tło
Jeśli to możliwe, wydziel w swojej przestrzeni miejsce do nagrań spotkań online. Tło nie może rozpraszać rozmówcy. Postaraj się żeby Twój kadr był neutralny i uporządkowany. Twoja kuchnia czy regał pełen książek w nieładzie nie będą najlepszym wyborem. Jeśli zupełnie nie masz pomysłu na tło, bezpieczna będzie biała ściana.
Zrezygnuj także z ustawiania firmowego rollupa za sobą, daj rozmówcy szasnę skupić się na Tobie.
4 – Woda
Spotkania online potrafią trwać ponad godzinę więc miej pod ręką wodę do picia. Lepiej żebyś nie był zmuszony wyjść z kadru kiedy poczujesz suchość w gardle. Możesz postawić na kubek z logotypem firmowym. Unikaj kubków z humorystycznymi napisami.
5 – Podpis na ekranie
Drobnostka, ale sprawdź swój podpis na ekranie. Czy nie jest to czasami jakaś ksywka lub zdrobnienie. Imię, nazwisko i/lub nazwa firmy zda egzamin.
Podsumowanie
Te kilka wkazówek sprawi, że będziesz się czuł pewniej podczas prowadzenia spotkania online. Pamiętaj, Twoim zadaniem jest wzbudzenie poczucia bezpieczeństwa i zaufania u Twojego potencjalnego klienta. Dobrze, żeby wszystko co się będzie dokoła Ciebie działo pomogło Ci w tym zadaniu.
Jesteś gotowy/a! Powodzenia :)
Porozmawiajmy o wykorzystaniu video w Twojej firmie ✉️martyna@vibrand.pl
Comments